Promotie voor je sportevenement regel je zelf

Wanneer je een (groot) sportevenement organiseert, dan wil je daar natuurlijk veel toeschouwers en deelnemers bij hebben. Neem bijvoorbeeld de zwemvierdaagse die in veel plaatsen deze week aan de gang is. Als je het hele zwembad versiert en alles aan kant hebt en personeel hebt ingeschakeld, dan wil je wel zeker weten dat je aanloop krijgt. Dit kun je voor elkaar krijgen door veelvuldig op sociale media te adverteren. Maar ook een vlag bedrukken en deze op een strategische plek ophangen wil nog wel eens helpen. Je zorgt dan dat de mensen iedere keer weer jouw evenement voorbij zien komen. En dat maakt weer dat ze zich toch gaan inschrijven. Natuurlijk is dat precies wat jij wilt. Je zit daar immers niet voor niets!

Nog meer aandacht voor je product of evenement

Vroeger was het gemakkelijk. Er was gewoon niet zoveel te doen, dus de mensen kwamen toch wel. Er waren ook maar weinig verschillende producten, dus af en toe eens reclame maken was genoeg. Je liet dan een mooi bord maken, van hout of van metaal met email. Die borden gingen jarenlang mee en werden op den duur zelfs iconisch. In deze maatschappij kun je dat wel vergeten. Alles moet snel-snel en dus is er geen tijd meer om handgemaakte borden te laten maken. Ook voegen deze borden niet meer zoveel toe. De datum van je evenement verandert en de uitstraling of het logo van je product ook. Je moet dus op andere manieren voor een duidelijke communicatie zorgen.

Adverteren via sociale media werkt!

Je kunt natuurlijk de krant benaderen voor het plaatsen van een advertentie. Maar die krant komt lang niet meer in alle huishoudens van jouw doelgroep terecht. Het is daarom verstandiger om op de verschillende sociale media te adverteren. In veel gevallen kun je, bij het aanmaken van je advertentie, kiezen voor een specifieke doelgroep. Zo ben je heel gericht campagne aan het voeren voor jouw merk of jouw evenement.

Andere manieren van naamsbekendheid

Of je nu een merk of een evenement wilt promoten, naamsbekendheid is en blijft belangrijk. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om stickers te laten bedrukken en deze her en der te plakken. Maar ook het uitroepen van een win-actie werkt eigenlijk altijd goed. Zeker als de prijs iets is waar mensen het over hebben. Op die manier zorg je ervoor dat de naam van je product of evenement in ieders oren heeft geklonken. En dat levert het nodige op!
Vlag bedrukken

Geef een reactie