De klasse van Hugo Boss

Hugo Boss is een populair merk onder de mannen. De parfum wordt in grote hoeveelheden ingeslagen en ook de kleding valt goed bij de mannen. Hugo Boss straalt klasse en succes uit, wat niet onopgemerkt voorbijgaat aan de vrouwen. Hoe komt Hugo Boss aan zijn klasse?

Geschiedenis

Hugo Boss is van origine een Duits merk. Het merk is begonnen in begin 20ste eeuw in het Duitse plaatsje Metzingen en werd groot door de Tweede Wereldoorlog. Dit had je vast niet verwacht, maar Hugo Boss (de man waarnaar achter het merk zelf) werd in 1931 lid van de Nationaalsocialistische Duitse Arbeiderspartij (NSDAP). Dit lidmaatschap zorgde ervoor dat Boss werd ingeschakeld. Hij kreeg de opdracht om uniformen te ontwerpen voor de SS, de paramilitaire organisatie van de fascisten die werd opgericht om als lijfwacht van Adolf Hitler te dienen. Ook werden er bruine SA-hemden en de uniformen van de Hitlerjugend ontworpen door Hugo Boss. Duitsland was fan van de uniformen. Boss overleed in 1948 en Eugen Holy nam het kledingbedrijf als directeur over. Er werd direct een kledinglijn voor mannen ontwikkeld. Na het overlijden van Eugen, namen zijn zonen Uwe en Jochen het over. Wegens gebrek aan inspiratie en/of talent stelden zij de Oostenrijkse ontwerper Werner Baldessarini aan. Baldessarini maakte Hugo Boss het merk wat het is tot op de dag van vandaag: een topmerk voor mannen van een volwassener leeftijd.

Stijlvolle pakken

Mijn persoonlijke, grote liefde voor Hugo Boss stamt voort uit de prachtige en stijlvolle pakken die het merk ontwerpt. Ik weet niet hoe de ontwerpers het telkens weer voor elkaar krijgen om zelfs met de bizarste kleuren of materialen toch een stijlvol pak bij elkaar kunnen krijgen. Zo introduceert Hugo Boss deze zomer een lijn vol crème kleurige en witte pakken. Dat had een aantal jaar geleden of door de verkeerde ontwerper compleet fout kunnen uitpakken, met een toppers-randje eraan. De designers van Hugo Boss krijgt het echter voor elkaar om dit toch op een stijlvolle manier te ontwerpen. Ook het materiaal dat we deze zomer terug zien bij de pakken is anders dan normaal: het merk speelt met linnen. Linnen geeft mij al vrij snel een Griekenland/Ibiza-vibe en het leek mij onwaarschijnlijk dat een linnen pak een serieus genomen zou kunnen worden op kantoor. Ik zat hier echter fout: de linnen pakken zijn een hit! Door het strakke design blijven het nette pakken, die ongelooflijk lekker zitten in de zomer!

Geef een reactie